logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۱۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان بیان کرد:

کاهش پیوند کلیه در زنجان

کاهش-پیوند-کلیه-در-زنجان-
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۹ بیمار دیالیزی، مورد عمل پیوند قرار گرفته‌اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۳.۷۵ درصدی عمل پیوند مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، محمدرضا طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۴ بیمار دیالیزی، پیوندی و مراقبتی تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان قرار دارند، اظهار کرد: طی ۶ ماهه سال جاری ۳۶ بیمار دیالیزی و مراقبتی به بیماران تحت پوشش این انجمن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۲ بیمار دیالیزی تحت پوشش در سطح استان زنجان داریم، افزود: از این تعداد ۲۶۴ نفر را آقایان و ۱۸۸ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند‌ و به تفکیک شهرستانی نیز شهر زنجان با ۳۰۰ بیمار دیالیزی بیش‌ترین و سپس به‌ترتیب خرمدره ۵۵ نفر، ابهر ۳۶، خدابنده ۳۴، طارم ۱۷ نفر و ایجرود ۱۰ بیمار دیالیزی تحت پوشش این خیریه قرار دارند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۸ بیمار دیالیزی در این مرکز پذیرش شده است، بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۲ نفری پذیرش بیماری مواجه بودیم که علت بیماری این بیماران بیش‌تر از ناحیه سایر بیماری‌هایی از جمله بیماری پولی‌کیستیک، مادرزادی، سنگ کلیه و...، سپس بیماری دیابت و فشارخون بوده است.

طهماسبی با بیان اینکه ۲۹۰ نفر از بیماران دیالیزی تحت پوشش را جامعه شهری تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: بسیاری از بیماران کلیوی به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی، به این بیماری مبتلا شده‌اند، اگر با بروز اولین علائم و نشانه بیماری کلیوی به پزشک متخصص مراجعه شود، از پیامدهای ناگواری مانند نارسایی حاد کلیوی، مرحله دیالیز و پیوند کلیه، جلوگیری خواهدشد.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی زنجان با اشاره به رویکرد آموزشی و پیشگیری خود بیماران مراقبتی را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۴۴۹ بیمار مراقبتی از خدمات این انجمن بهره‌مند می‌شوند که ۲۳۸ نفر از این بیماران آقا و ۲۱۱ نفر خانم است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، تصریح کرد: در طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۴ بیمار مراقبتی به جمع بیماران مراقبتی تحت پوشش این انجمن اضافه شده است که بیش‌تر آن‌ها پذیرشی آقایان، در رنج سنی ۵۰_۳۰ سال که دو بیمار کودک مراقبتی ۹ و هفت ساله نیز بوده است.

طهماسبی با بیان اینکه تاکنون ۸۹۶ بیمار دیالیزی تحت پوشش با حمایت خیران، پیوند و از چرخه دیالیز خارج شده است، افزود: در حال حاضر از این تعداد بیمار پیوندی ۱۳۳ پرونده فعال در این انجمن وجود دارد و از خدمات معیشتی و حمایتی انجمن خیریه کلیوی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۹ بیمار دیالیزی، مورد عمل پیوند قرار گرفته و از چرخه دیالیز خارج شده است، بیان کرد: طبق این آمار نسبت به مشابه سال قبل با کاهش پیوند مواجه شده‌ایم که علت بیش‌تر این کاهش، هزینه‌های بالای عمل پیوند بوده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، گفت: طبق درخواست‌های کتبی و حضوری ۱۵ نفر از بیماران دیالیزی تحت پوشش اعلام آمادگی برای عمل پیوند کرده‌اند و در انتظار کمک‌های خیران نوع دوست زنجانی هستند تا با عمل پیوند از درد و رنج دیالیز خارج و به زندگی اجتماعی خود باز گردند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲